1. Warunki Korzystania z Serwisu (zwane dalej również WKS) regulują zasady
korzystania
ze strony internetowej „LEW-GAL” dostępnej pod adresem https://www.lewgal.pl oraz
sposób
i treść umów zawieranych z Klientami. Korzystając ze strony internetowej „LEW-GAL”
klient wyraża zgodę na niniejsze warunki. WKS stanowią regulamin, o którym mowa w
art. 8
ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2002
r.
Nr 144, poz. 1204 ze zm.).
2. Użyte w WKS pojęcia oznaczają:
a. „LEW-GAL” – strona internetowa należąca do P.P.H.U. „LEW-GAL” Zbigniew
Lewicki z
siedzibą w 41-300 Dąbrowa Górnicza woj. śląskie, ul. Jana III Sobieskiego
19/3
prowadzący działalność na podstawie jednoosobowej działalności gospodarczej,
podlegający
wpisowi do Centralnej Ewidencji Działalności Gospodarczej wpisany pod
numerem NIP:
6291024591, Regon: 273113652 zwany także zamiennie „Usługodawcą” lub
„Sprzedawcą”;
b. Klient – strona Umowy zawartej z „LEW-GAL”; osoba fizyczna, osoba prawna
lub
jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej a posiadająca
zdolność do
czynności prawnych, która na zasadach określonych w niniejszym regulaminie
dokonuje
zamówienia w sklepie internetowym;
c. Sklep internetowy (Sklep) – serwis internetowy dostępny pod adresem
https://lewgal.pl;
d. Umowa sprzedaży – porozumienie pomiędzy klientem i „LEW-GAL” zawarte z
chwilą
zaakceptowania niniejszych warunków korzystania z serwisu i o treści z nich
wynikającej
oraz złożenia zamówienia;
e. Towar – przedmiot transakcji, będący rzeczą ruchomą, prezentowany w
sklepie
„LEW-GAL”;
f. Zamówienie – oświadczenie woli Klienta określające jednoznacznie rodzaj i
ilość
towarów, zmierzające bezpośrednio do zawarcia umowy sprzedaży;
g. Usługa dodatkowa – usługa świadczona przez usługodawcę na rzecz klienta
poza sklepem
internetowym w związku z charakterem sprzedawanych towarów.
3. „LEW-GAL” nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia, w tym przerwy w
funkcjonowaniu
serwisu spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub
niekompatybilnością serwisu z infrastrukturą techniczną klienta.
4. Klient zobowiązany jest nie dostarczać treści zabronionych przez przepisy prawa
(m.in. treści propagujących przemoc, zniesławiających lub naruszających dobra
osobiste i
inne prawa osób trzecich).
(2) Dane osobowe i ich ochrona
1. Wszelkie zasady ochrony danych osobowych określa Polityka Prywatności
(3) Złożenie Zamówienia
1. Zamówienie Klient składa poprzez stronę internetową „LEW-GAL”. Składając
zamówienie
klient gwarantuje, że jest upoważniony do zawarcia umowy z „LEW-GAL”.
2. Składając zamówienie w „LEW-GAL” klient akceptuje niniejsze WKS i tym samym
wyraża
zgodę na brzmienie umowy o treści z nich wynikającej. LEW-GAL nie dosyła odrębnej
umowy
do klienta.
3. Za moment zawarcia umowy uważa się moment, w którym klient złoży zamówienie z
obowiązkiem zapłaty poprzez stronę „LEW-GAL”, mailowo lub telefonicznie.
4. W chwili złożenia zamówienia do zakończenia jego realizacji klient powinien
dysponować aktywnym kontem poczty elektronicznej (e-mail) oraz urządzeniem
podłączonym
do sieci internet, spełniającym następujące minimalne wymagania techniczne:
a. przeglądarka internetowa Mozilla Firefox w wersji 35.0.1 lub nowszej z
włączoną
obsługą niezbędnych aplikacji.
b. minimalna rozdzielczość ekranu 1024×768 pikseli.
5. Wszystkie ceny podane przez „LEW-GAL” są cenami brutto podanymi w złotych
polskich.
Podane ceny nie obejmują kosztów wysyłki.
6. Zamówienie jest skuteczne, jeśli klient prawidłowo wypełni formularz zamówienia i
prawidłowo poda dane kontaktowe w tym dokładny adres, na który towar ma być wysłany
oraz
numer telefonu i adres e-mail. W wypadku, gdy podane dane nie są kompletne,
„LEW-GAL”
skontaktuje się z klientem. Jeśli kontakt nie będzie możliwy, „LEW-GAL” ma prawo do
anulowania zamówienia.
7. Klient w procesie składania zamówienia może wyrazić wolę otrzymania paragonu
fiskalnego lub faktury VAT, która może zostać załączona do wysyłanej przesyłki lub
przesłana drogą elektroniczną, na wskazany adres e-mail w postaci elektronicznego
obrazu
dokumentów rozliczeniowych.
8. Po złożeniu przez Klienta skutecznego zamówienia, otrzyma on automatyczną
odpowiedź
ze sklepu potwierdzającą otrzymanie zamówienia.
(4) Koszty i termin wysyłki
1. Czas rozpoczęcia realizacji zamówienia pokrywa się z momentem wpływu wpłaty na
rachunek bankowy podany w potwierdzeniu zamówienia w przypadku płatności przelewem,
płatności online, płatności kartą płatniczą lub z momentem dokonania zamówienia w
przypadku opcji „za pobraniem”.
2. Towar wysyłany jest pod adres wskazany w formularzu zamówienia lub podany
telefonicznie albo drogą mailową. „LEW-GAL” poinformuje klienta niezwłocznie o
nieprawidłowo wypełnionym formularzu zamówienia, który uniemożliwia dokonanie
wysyłki
lub może ją opóźnić.
3. Towar jest dostarczany za pomocą wskazanych przez „LEW-GAL” firm kurierskich lub
za
pośrednictwem Poczty Polskiej. W niektórych przypadkach istnieje możliwość odbioru
osobistego towarów w siedzibie „LEW-GAL”, po uprzednim uzgodnieniu takiej formy
odbioru.
4. Towar wysyłany jest zgodnie z terminem podanym przy każdym Towarze na stronach
serwisu. Jest to orientacyjny czas dostawy i dotyczy on zamówień z opcją przesyłki
„za
pobraniem”. Przy wyborze opcji płatności „przelew” lub „płatność kartą” do czasu
podanego na stronach serwisu należy doliczyć czas zaksięgowania środków na rachunku
bankowym Sklepu (zwykle 1-2 dni robocze).
5. Klient ponosi koszty dostawy (wysyłki) określone w cenniku transportu. Klient
może
się zapoznać z cennikiem transportu tutaj.
(5) Płatności i rozliczenia
1. Złożenie zamówienia przez klienta jest jednoznaczne z obowiązkiem zapłaty w
terminie
nie późniejszym niż 7 dni od złożenia zamówienia. W przypadku dostawy „za pobraniem”
należność regulowana jest do rąk doręczyciela.
2. Do każdej transakcji „LEW-GAL” wystawia paragon lub imienny dowód zakupu
(fakturę).
3. Płatność za zamówiony towar może nastąpić za pobraniem (przy odbiorze towaru), za
pośrednictwem systemu płatności elektronicznych (nazwa systemu) lub przelewem na
konto
bankowe sklepu.
(6) Odstąpienie od umowy
1. Konsument, który zawarł umowę na odległość, ma prawo do odstąpienia od umowy bez
podania przyczyny składając stosowne oświadczenie na piśmie, w terminie 14 dni.
Termin
ten jest terminem nieprzekraczalnym i liczy się od dnia wydania towaru, a gdy umowa
dotyczy świadczenia usługi – od dnia jej zawarcia. Celem odstąpienia od umowy należy
odesłać oświadczenia przed upływem terminu na adres usługodawcy. Klient może
skorzystać
z gotowego wzoru oświadczenia.
2. W przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość, umowa jest uważana za
niezawartą. Towar podlega zwrotowi w stanie niezmienionym, chyba, że zmiana była
konieczna w granicach zwykłego zarządu.
3. Zwrot Towaru powinien nastąpić niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od
odstąpienia od umowy. Zakupiony towar należy zwrócić na adres usługodawcy.
4. „LEW-GAL” zwraca klientowi wpłacone pieniądze nie później niż w ciągu 14 dni
kalendarzowych od odstąpienia od umowy.
5. Odstąpienie od umowy nie przysługuje w stosunku do towaru nieprefabrykowanego,
wyprodukowanego według specyfikacji Klienta lub służącemu zaspokojeniu
zindywidualizowanych potrzeb Klienta.
(7) Procedura reklamacji
1. Podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy względem Klienta, jeżeli sprzedany
towar ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia) są określone w przepisach Kodeksu
Cywilnego, w szczególności w art. 556 i następnych Kodeksu Cywilnego.
2. Produkty posiadają gwarancję producenta, importera lub sprzedawcy, obowiązującą
na
terenie Polski. Czas gwarancji każdego produktu widnieje w jego opisie na stronach
„LEW-GAL”.
3. Szczegółowe warunki realizacji gwarancji są określone w druku gwarancji
wystawionej
przez gwaranta. Większość produktów posiada gwarancje realizowane bezpośrednio przez
autoryzowane punkty serwisowe producentów. Dokładne adresy punktów serwisowych
znajdują
się na kartach gwarancyjnych dołączanych do produktów oraz na stronach internetowych
producentów. Klient może także przeprowadzić procedurę reklamacyjną z tytułu
gwarancji
za pośrednictwem sprzedającego.
4. Reklamacje należy składać na adres Usługodawcy.
5. Składając reklamację należy dostarczyć do Usługodawcy reklamowany produkt wraz z
dowodem zakupu i wypełnionym zgłoszeniem reklamacyjnym.
6. Usługodawca rozpatrzy reklamację w terminie 14 dni od dnia złożenia reklamacji. W
przypadku rozpatrzenia reklamacji na korzyść klienta usługodawca naprawi lub wymieni
reklamowany towar na nowy, pełnowartościowy lub zwróci wartość kupionego towaru.
(8) Licencja
1. „LEW-GAL” zastrzega sobie wszelkie prawa do strony internetowej i materiałów
publikowanych na stronie internetowej. Wszelkie prawa własności intelektualnej są
zastrzeżone.
2. Zabrania się:
a. publikować materiał zawarty na stronie internetowej;
b. sprzedawać, wypożyczać czy udzielać licencji na informacje, czy materiały
opublikowane na stronie internetowej;
c. pokazywać publicznie, czy rozpowszechniać informacje lub materiały
zawarte na stronie
internetowej;
d. kopiować, reprodukować, czy w inny sposób eksploatować informacje lub
materiały
opublikowane na stronie internetowej;
e. redagować lub edytować w jakikolwiek sposób zawartości strony
internetowej.
(9) Zmiana regulaminu>
1. Klienci posiadający konto w Sklepie zostaną poinformowani o zmianie regulaminu za
pośrednictwem korespondencji e-mail.
2. Jeżeli w czasie, jaki upłynął od ostatniego logowania nastąpiła zmiana regulaminu
sklepu, klient akceptuje, lub nie, jego postanowienia po zmianach. W przypadku braku
akceptacji warunków regulaminu, w szczególności po wprowadzeniu jego zmian, zakupy w
sklepie internetowym nie są możliwe.
3. Klientowi, który nie akceptuje wprowadzonych w regulaminie zmian przysługuje
uprawnienie do usunięcia konta w każdym czasie.
4. Zamówienia złożone przez klientów przed wejściem w życie zmian regulaminu będą
realizowane według dotychczasowych postanowień regulaminu.
(10) Postanowienia końcowe
1. W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem zastosowanie mają przepisy
a. ustawy z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz
o
odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (Dz.U.
2000 nr 22
poz. 271 ze zm.),
b. ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży
konsumenckiej oraz
o zmianie kodeksu cywilnego (Dz.U. 2002 nr 141 poz. 1176 ze zm.),
c. ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz.U. 2022, poz.
1360ze zm.).
2. Spory wynikające ze stosowania niniejszego Regulaminu i w związku z wykonywaniem
zawartych umów między sklepem a klientami, będą rozpatrywane przez sąd właściwy
według
przepisów o właściwości rzeczowej i miejscowej.